I po agresywnej reklamie – przynajmniej tej która przychodzi pocztą

Jak przyjechałam po dwutygodniowym urlopie do domu, bardzo się zdenerwowałam: ponieważ skrzynka pocztowa była zapchana ulotkami, reklamą i innimi papierkami zachącających mnie do kupna byle czegoś. Argument był zawsze: teraz w promocyjnej cenie! Że moje naprawdę ważne listy już nie miały miejsca jest oczywiste… No i dlatego może sobie możecie wyobrazić jak się w tym tygodniu ucieszyłam jak usłyszałam że takie typu reklamy niedługo będą zabronionie.

Trybunał (potocznie zwany Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości) ustalił że każda agresywna reklama podająca że się cos wygrało, wygra lub że ma się możliwość wygranej jest zakazana. Reklama która w ten sposób zachęca do kontaktu (bo trzeba oddżwonić lub wysłać SMS’a) już nie będzie dalej dozwolona. Przyczyną były Britijskie firmy, które używały tą metode do bólu. Był na przykład przypadek Britijskiej pary która rzekomo „wygrała” rejs statkiem. Po pierwsze musieli oddzwonić na kosztowny numer premium, który miał wielokrotną ceną niż normalne połączenia. Po drugie dowiedzeli się o dalszych kosztach: za ubezpieczenie, napoje i wyżywienie i również opłaty portowe zwalono na ich głowy. Na koncu wygrana kosztowała 399 Pfund czyli 2054 złotych od osoby!

ETS podał że reklamy typu „wygrana” ustalają u konsumenta fałszywe wrażenie wygranej. Konsument nie może wyjść założenia że to będzie go kosztować (nawet koszt znaczka pocztowego jest już za dużo!). Z tego powodu Prawo Unii Europejskiej, chroniąc interesy konsumentów, zakazało tej typu reklamy.

Dobrze, może troszeczkę przesadziłam mówiąc w wstępie że wszelkie ulotki, które zapychają mi skrzynke będą zakazane. Ale jesteśmy na dobrzej drodze! Co wy na to użytkownicy strony Tellows? Są to dla Was pierwsze kroki? Albo jesteście raczej niecierpliwi i nie możecie doczekać zmiany?

Czekam na Wasze komentarze!
Claudia z Team Tellows

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.